Červen 2014

Víkendové střípky

29. června 2014 v 16:48 | Drahuš |  Zahrádka
Hezké nedělní odpoledne,
sice trochu uplakané(aspoň v Praze), ale to je potřeba.

Léto máme v plném běhu, prázdniny začínají a kytičky nám na zahrádkách kvetou. A na to jsme všichni čekali.

Pár kytiček z předzahrádky

Muškáty - letos mám jen tyhle klasické.

Začínají kvés hortenzie

Růže

Surfinie

Pohled na skalku, chystá se vykvést juka (vpravo)

K odpolední kávě jsem připravila manželovi - Petrovi - jeho oblíbený dort - k dnešnímu svátku.Všem Pertrům a Pavlům vše nejlepší...
Dort je všeobecně známý, ze zakysané smetany, piškotů a jahod.

Děkuji všem za návštěvu blogu a komentáře a přeju pohodový týden.
Drahuš.

Dovolená pod Jestřebími horami - díl 1.

27. června 2014 v 17:47 | Drahuš |  Výlety
Zdravím Vás všechny po čtrnácti dnech,
chci se s vámi podělit o zážitky z letošní dovolené. Už několik let jezdíme s mojí dlouholetou kamarádkou na týden po vlastech českých, nebo k sousedům.Letos jsme si vybraly okolí Rtyně v Podkrkonoší. Ve Rtyni jsme byly ubytované v chalupě Na Vejminku .

Našim prvním cílem byl zámek Ratibořice a Babiččino údolí.

Nejdřív jsme si prohlédly zámek, zvolily jsme oba návštěvní okruhy a potom si prošly zámecký park.

Zastavily jsme se v Zahradním domku, ve které je v současnosti malá kavárnička.

A samozřejmě jsme musely doplnit energii Smějící se.

A dál jsme pokračovaly do Babičina údolí...

Kolem mandlu ke mlýnu, kde nás přivítal pan mlynář,

že už má umleto. A bylo dokonce i upečeno - buchty, koláče, preclíčky,tyčinky a nejaká ta grilovaná klobáska se na dvoře také našla.

Prošly jsme kolem babičky s dětmi

Dalším cílem bylo Staré bělidlo

a samozřejmě Viktorčin splav

Na zpáteční cestě jsme ještě došly k Loveckému pavilonu

Tolik o nedělním výletu a u dalšího dílu se těším naschledanou.Přeji krásný víkend Úžasný .

Exkurze na Letiště Václava Havla Praha

15. června 2014 v 19:27 | Drahuš |  Výlety
Pěkný nedělní večer Vám přeju,
musím poznmenat, že jsme toho moc nenacestovali, protože náš cíl byl asi půl hodiny cesty autem z domva , ale s cestovánínm to má velmi mnoho společného. A mnoho z Vás na tomto místě také bylo. My jsme využili možnost podívat se na letiště z té druhé strany. Pražské letiště pořádá pro veřejnost individuální i skupinové exkurze do "zákulisí" provozu. Nabízí několik okruhů. Buď autobusem, nebo pěšky. My jsme si vybrali okruh autobusem.

Nebudu popisovt celou trasu - jen letem světemUsmívající se - od Terminálu 3, kde podbavují soukromá a malá letadla jsme jeli ke starému terminálu, který byl uveden do provozu 5.dubna 1937.

Dál jsme projeli kolem hangárů soukromých společností a pokračovali k novému terminálu 2. Viděli jsme rolování několika letadel na stojánky a sehranost pozemní obsluhy.

Třešínkou na dortu bylo přistání a rolování druhého největšího letadla- Boeing 747-800 Korejských aerolinií, které k nám létá ze Soulu. To je gigant, ještě když to má člověk pár metrů před sebou.

Kromě zázemí pro letecký personál, řidiče letištních autobusů, celnice, veteriny atd. atd. jsme se koukli i k hasičské zbrojnici.

A u runwaye č.06-24 jsme viděli zblízka několik startů a přistání letadel. Ve špičce to je cca jedno letadlo každou minutu

Byli jsme z prohlídky moc nadšeni, plánujeme absolvovat i další prohlídkovou trasu.

P.S. Omlouvám se za kvalitu fotek, fotila jsem telefonem.

Bezinky kam se podíváš

9. června 2014 v 22:07 | Drahuš |  Jen tak...
Krásný a horký večer,
jelikož jsem četla téměř na každém blogu, kam ráda chodím pro inspirace a hezké počtení, samou chválu na bezinkový sirup,pustila jsem se do jeho realizace. Nikdy jsme ho nedělali a ani jsem ho neochutnala, tak mě to ještě více lákalo. V neděli jsem natrhala pod Řípem bezinkové květy a pustila se do práce. Dneska odpoledne dílo dokončila. Sirup jsem dělala podle receptu od Blanky . A tady je výsledek. Bohužel jsem měla jen tmavé lahve, tak to není tak efektní (příště to vylepšímUsmívající se).

V neděli jsme se také zastavili v zahradnictví v Líbeznicích. Moc ráda tam nakupuju. Chtěla jsem nějaké bylinky, vybrala jsem mátu a meduňku - ty na čaj a do nápojů, petrželku do polévek a mateřídoušku na sušení - na čaj proti kašli. Pažitka uprostřed je přesazená z truhlíku. Tu už máme dlouho. Je to trochu chudinka, snad v novém substrátu ožije.

Kytiček nám momentálně moc nekvete, Tak aspoň nový rozchodník a kakost, ten trochu kvete.

Přeju všem hezký týden a přežijte vedra bez úhony a v pohoděÚžasný.
A děkuji za návštěvy blogu a milé komentáře.

Háčkování a něco na zub

1. června 2014 v 18:40 | Drahuš |  Jen tak...
Hezký večer,
dala jsem se do boje s háčkem. Dosavadním vrcholem mého háčkování (asi rok zpátky) byl řetízekUsmívající se a čtverec z polosloupků o rozměru cca 10x15cm. Ale byl trochu nesymetrickýZamračený.Tudíž jsem zakoupila tréningové klubíčko a oprášila háček, projela internetové stránky s návody a vzory a výsledek mého boje je zde

Určitě budu bojovt dál, jen musím pořídít lepší materiál, tenhle je moc umělý a špatně se s tím pracuje.

V sobotu jsem ještě upekla něco ke kávičce. Recept jsem načerpala zde. Šátečky jsem udělala s makovou náplní a výsledek je tady, určitě ještě někdy udělám s povidlama, nebo tvarohem.